söndag 17 oktober 2010

Saker jag aldrig lär mig

  • Att komma i tid, förlåt alla som alltid väntar på mig. Jag lovar att försöka bättra mig, men vet att det inte kommer lyckas.
  • Att alltid ha alla kläder rättvända, jag går nämligen ofta ut med tröjor ut och in. Min bästa sådan historia är nog när jag och en tidigare pojkvän hade tillbringat några timmar hånglandes i hans rum, hans mamma ropar att det är mat... och jag går och sätter mig med hela familjen och har tröjan ut och in...
  • Att jag inte kan sova när jag druckit för mycket kaffe... Kl 03.00 - Är du vaken Andreas? - Mmmneej - Sover du? - mmmja - Vill du se på film? - zzzzzz
  • Att inte bli arg på tonåringarna när de glömmer att sätta in sin disk i diskmaskinen, inte städar sina rum, osv... Hade kanske varit mer konstruktivt att lägga smutsdisken/dammråttorna i deras sängar istället för att muttra och bli koleriskt irriterad (kan man bli det?)
  • Att jag aldrig kan göra saker i liten skala. Annette - kom hem på middag jag gör något enkelt.... När gästerna kommer, tre sorters kött olika marinerat, två sallader, tre olika såser, och så två sorters kolhydrater... Så att alla kan få den smaken de gillar... Jag lyckas ALDRIG göra lagom mycket. Det är taberas varenda gång. (Taberas = småländska för att länsa skafferiet)
  • Att jag inte kommer ihåg hur den skitbra låten går som jag precis kom på men inte orkar skriva ner just nu... Har en julsång som ligger någonstans i mitt medvetande men inte kommer fram igen... Nynnanynna lalalaalll aaaaaaaaarrrrrggghhhh
  • Att jag tycker det är skiiiiiiiiiiittråkigt att plocka blåbär. Tjohoooo, tjocktröjan på, stövlar på, ta med kaffetermos och hink, uti skogen ska vi gå... trallalaaa.... aj, sten, aj gren i ansiktet.. mygg?! Jag tar kaffepaus, (det är gott) börjar plocka blåbär... Bärfisar och Spiiiiiiindlar?! Vad gör de på mina blåbär? Och blå bär?! Vet ni vilka fläckar de ger på kläderna?! och KAN DE INTE VÄXA I LAGOM HÖJD OCH I STOOOOORA KLASAR ELLER?! Fy vad tradigt. Jag köper frysta på Willys. Eller snor morsans och svärmors... de gillar ju att gå i skogen... (eller har de bara vant sig?)
  • Att baka. Jag kan INTE baka. För jag hatar/avskyr/frångår/föraktar/förkastar recept... och bullar blir inte bra när jag struntar i hur mycket mjöl det ska vara... och mjöl? Går det inte lika bra med selleri?
  • Att jag har mjölkmage... Jag lämnar det där... kan bli lite väl nasty att skriva mer om det...
Trevlig söndag
Annetteplättekaffelattedrottning


2 kommentarer:

  1. Hej svejs du underbara!
    Härligt att träffas i skogen idag! Du sa något som var så klokt och som bara kan komma ifrån en goe Annette: Vid vår ålder är det roligare och mer utmanande att träffa nya bekantskaper som har varit med om stort och smått i livet och som inte alltid tycker likadant som en själv! En sån bekantskap kräver mer av oss själva och vi måste utmana oss att tänka till och fundera över varför vi tycker och tänker som vi gör.

    Ha en fortsatt skön söndakväll!

    Kramar
    Mia

    SvaraRadera
  2. Hahaha! tycker det är superroligt att du översätter Taberas :-)

    SvaraRadera